Přeskočit na obsah

Proč se podnikatelé v roce 2021 neobejdou bez copywritera

Za rok 2020 utratili čeští zákaznici v e-shopech 196 miliard korun, o čtvrtinu víc než v roce 2019. Česko dlouhodobě patří k zemím, kde se online prodejům daří nejvíc na světě, ale pandemie koronaviru tento trend razantně znásobila. Znamená to jediné: kdo svůj byznys ještě nepřizpůsobil pro e-commerce, včetně přípravy kvalitních prodejních textů, dostává se do skluzu.

Stále existují výjimky, nicméně většina podniků se v současnosti bez e-shopu nebo prezentace služeb online neobejde. A vzrůstající zájem o nákupy přes internet bude pokračovat. S útlumem pandemie sice někteří zákazníci naběhnou zpátky do kamenných obchodů, ale podstatná část z nich zůstane věrná e-shopům, které šetří čas i peníze.

Definitivně tak přichází doba, kdy budou kvalitní copywriterské texty napříč online komunikací se zákazníky naprostou nutností.

Proč webový copywriter? Konkurence nespí

Se stále vyšším zájem o nakupování na internetu roste počet podnikatelů v online prostředí. Tobě tak každým dnem i hodinou přibývá konkurence, která se zlepšuje.

Už si nestačí založit web a ve zkratce popsat firmu. Nestačí do e-shopu naházet produkty lopatou a zkopírovat popisky od dodavatele. Propracované věty a správně formulované prodejní texty patří k faktorům, které rozhodují o tom, jestli zákazník nakoupí u tebe, nebo raději někde jinde.

Lidé automaticky očekávají přehlednost, srozumitelnost a jednoduchost – když tohle nedostanou, prchají z webu, e-mailingu a dalších marketingových kanálů pryč.

Mít pořádné texty je čím dál důležitější. Ví to také služba iD Brána, pro kterou dělám copywriting na blog i sociální sítě.

E-shopové texty nahrazují komunikaci na prodejně

Vyšperkované texty vždy zvyšovaly prodeje. V roce 2021 i následujících letech ale budou mít propracovaný copywriting ještě vyšší váhu, protože se výrazně mění poměr zákazníků nakupujících výhradně online.

Vezměme si jako příklad zákaznici Janu. Dřív pravidelně navštěvovala svůj oblíbený obchod s oblečením, který ji zaujal ochotou prodejních asistentů i prezentací oděvů. Teď ale nikam nechodí a nakupuje pouze přes internet. Aby měla z obchodu i nadále pozitivní dojem, potřebuje na jeho e-shopu vidět stejně ochotný přístup a stejně brilantně popsané produkty, jako by byla přímo v kamenné prodejně. A to zajistí jedině správně napsané texty.

Vymakaný copywriting jako jediná možnost

Některé obory teď nemají na výběr, jejich jedinou cestou je prodávat přes internet a zdokonalovat nejen textový obsah. Když si s ním nedají práci, zapadnou do průměrné šedi. Mezi taková odvětví patří například prodejci sportovního vybavení. Ti jsou odkázáni na formu klasického doručení z e-shopu, nebo na vydání přes výdejní okno – zákazník ale nákupní rozhodnutí pokaždé provádí na webu.

Jak ho osloví tvůj copywriting?

Společně to vymyslíme

Nevíš si s webovým copywritingem pro svůj internetový obchod a jeho sociální sítě rady? Nebo nabízíš služby a potřebuješ potenciální zákazníky na první dobrou zaujmout? Napiš mi na info@psavaruka.cz, případně přes kontaktní formulář a společně tvou online komunikaci vymazlíme!