Copywriting a SEO

Pojďme složitá témata vysvětlit lidsky a přivést ti zákazníky z vyhledávačů

 

Někdy i změna jedné věty zvýší čtenost obsahu, a tím pádem také prodeje. Stačí stejnou informaci podat jinými slovy a zákazník si řekne: „Tohle musím mít!“ Jenže je třeba vědět, jak na to.

Připravím ti texty, které vystihnout tvou značku a přinesou ti zakázky i první pozice ve vyhledávačích.

 

4

Co pro tebe napíšu

Blogy, PR články, newslettery, produktové popisy, slogany i texty na letáky. Pravidelně tvořím také příspěvky na sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn) a texty do e-booků nebo na landing page. Prostě dej ruce za hlavu, nohy na stůl a nechej to na mně. Pokud potřebuješ otextovat web, mrkni sem.

Jak texty vznikají

Na začátku od zákazníka zjišťuji maximum o jeho značce a cílové skupině, z těchto informací všechny texty vychází. Potom už záleží na konkrétním formátu.  K blogům dělám důkladnou rešerši zdrojů. U newsletterů a příspěvků na sociální sítě zase kladu větší důraz na emoce cílovky, aby texty prodávaly.

Jak dělám SEO

Aby blogy nebo popisy produktů nebyly jen čtivé, ale přiváděly na web zákazníky, zaměřuji se i na SEO. Připravuji analýzu klíčových slov (tzn. slova, pod kterými tě lidé na Googlu najdou). Klientům vylepšuji také další podstatné SEO faktory – meta titulky, meta popisky, linkbuilding nebo strukturu textů. 

Jaké to přináší výsledky

Přední pozice na Googlu s blogovými články netboxu.

Internetovému poskytovateli netbox dlouhodobě chystám texty pro blog i na web. Například článek „Jak funguje optický kabel“ se během několika týdnů podařilo v Googlu dostat na první dvě pozice, a to na často hledané klíčové slovo „optický kabel“. 

Díky blogům navíc návštěvníci webu získávají užitečné informace o tom, jak funguje optické připojení nebo zařízení jako router a switch. V textech pro netbox se věnuji také internetové bezpečnosti.

„Spolupráce s Martinem mi dává smysl hlavně proto, že nepíše na krásu, ale záleží mu na tom, aby texty přinesly výsledky.
Konkurence v mém oboru je velká, takže jsem se chtěl v blogových článcích zaměřit na SEO. Už během několika týdnů mi obsah začal na web přitahovat první návštěvy. Blogy pro čtenáře mají přidanou hodnotu a člověk se v nich o 3D tisku dozví i detaily, na které by nikde jinde nenarazil.“
Ondřej Hubáček
For3Dtisk

Koukni i na další ukázky z portfolia

Blog – broušení bruslí

Newsletter – pořádání eventů

Sociální sítě – online podpisy

PFko – přání pro partnery

Na co se ke copywritingu často ptáte

Záleží na rozsahu blogu a náročnosti tématu. Psaní je pouze jedna část práce, tou druhou a mnohdy časově náročnější je důkladná rešerše. Středně dlouhý článek o délce 2 normostran mi zabere v průměru 2-3 hodiny. 

Co se textů jako takových týče, dostaví se výsledky okamžitě – jakmile ode mě hotový obsah dostaneš, můžeš jej hned zveřejnit a čekat na reakce. Z hlediska SEO přijdou první zlepšení za několik týdnů až měsíců, protože optimalizace pro vyhledávače není jednorázová záležitost, ale dlouhodobá práce.

Ano. Pokud už máš napsaný blog, newsletter, příspěvek na sociální sítě nebo jakýkoliv jiný obsah, rád ti ho po jazykové i stylistické stránce upravím a případně navrhnu, jak jej ještě vylepšit. 

Ne, nejsem Ferda Mravenec a všeználek, ale copywriter. Píšu jen o tématech, kterým rozumím. Rád se učím novým věcem, jenže třeba móda nebo kultura jdou mimo mě. Ale kdo ví, možná jednou…