Přeskočit na obsah

Textování webu

Co kdybychom změnou textů na tvých stránkách dosáhli zvýšení prodejů o 101 %?

Prchají  ti zákazníci z webu sprintem pryč a netušíš proč? Texty je nejspíš nepřesvědčily, že by měli nakoupit právě u tebe. 

Otextuji ti firemní stránky nebo e-shop tak, abys dosáhl o desítky procent lepších prodejů a odlišil se od konkurence.

Konečně se nebudeš muset za web stydět a řešit, jestli jsi na něm nenasekal pravopisné chyby. 

1

Co na webu textuji

Vše od homepage přes produktové stránky až po patičku webu a sekci „O nás“. Kromě vytvoření textů ti poradím s jejich rozmístěním, aby byl web uživatelsky přívětivý. Nejde totiž jen o to, jak jsou texty napsané, o tvém úspěchu rozhodne i jejich velikost, barva nebo rozložení na stránce. Záleží na každém detailu.

Na co kladu důraz

Na to, abych důkladně poznal tvé produkty a cílovou skupinu zákazníků. Proto každé textování webu začínám krátkou konzultací s klientem, během které zjišťuji maximum informací. Díky nim se dozvím o přednostech tvého podnikání a můžu ho návštěvníkům stránek představit v tom nejlepším světle.   

Jak s konkurencí?

Cesta ke špičkovým webovým textům vede přes analýzu konkurence. Bez té se dál nehneme. Nastuduji tvé konkurenty a určím, jak od nich tvou značku odlišit a které výhody oproti nim vyzdvihnout. Zároveň odhalím komunikační slabiny konkurentů – tyto slabiny pak proměníme ve tvou dlouhodobou výhodu.


Jaké to přináší výsledky

Texty na web o karetní hře jsem přizpůsobil cílové skupině.

„Chci, aby webové texty víc promlouvaly k cílovce a lépe prodávaly,“ napsal mi na konci roku 2022 Radek Hlavsa, autor karetní hry Kouzelné otázky. A já neváhal a pustil se do práce.

Vyzdvihl jsem hlavní výhody Kouzelných otázek, sjednotil jazyk napříč webem a nastavil uvolněný tón textů, aby odpovídal produktu. Zároveň se podařilo poutavě popsat příběh tvůrců hry nebo vyladit texty v objednávkovém procesu. Díky tomu tato karetní hra zaujme i zákazníky, kteří nad ní předtím mávli rukou. 

„S Martinem už spolupracuji několik let, dělá pro mé klienty texty na web i další copywriting. Nejvíc si vážím jeho samostatnosti a dodržování termínů. Stačí mu říct svou představu a sám si vše připraví, dohledá a vždy navrhne nejlepší možné řešení.“
Jakub Kolařík
Grafik na volné noze

Koukni i na další weby z mého portfolia

Logistická akademie

UdržSe

Thalos

Advokátka Sekaninová

Kuki

Podpisovna

Intelsol

For3Dtisk

Na co se k textování webu často ptáte

Web copywriting jednoduchých jednostránkových webů zhruba 10 hodin. U rozsáhlejších webů (například e-shop) se doba práce odvíjí od počtu textovaných stránek, jejich rozsahu a také od složitosti tématu. 

Textování webu naceňuji dvěma způsoby. Buď dle hodinové sazby (1 200 Kč/hodina), nebo – nejčastěji v případě rozsáhlejších webů – jednorázovou částkou, kterou si předem domluvíme. Vždy záleží, jak konkrétně tvůj projekt vypadá a  který způsob ti víc vyhovuje.  

Ano, textování webu by bez SEO nemělo smysl. Provedu základní analýzu klíčových slov (pokud už nemáš svou) a navrhnu úpravy technického SEO i dalších on-page faktorů, které ti pomohou zobrazovat se v Googlu co nejvýš. 

Co nejvíc informací o značce nebo projektu, pro který budeme texty chystat. V nejlepším případě si pak dáme půlhodinový videohovor, během něhož se tě doptám na otázky k detailům, které nevyplynou z úvodního zadání.  Hodně také pomůže, když mi zašleš jakékoliv propagační materiály značky, abychom na ně navázali i v textech na web a sjednotili jsme tak marketingovou komunikaci.