Obsahová strategie

Sen každé firmy? Prodat zákazníkům zboží bez vnucování. Ty to díky kvalitnímu obsahu dokážeš

 „Blog ani Facebook pro mě peníze nevydělá,” řekl mi potenciální klient. A já se v duchu pousmál.  

Hodnotný a promyšlený obsah tě postaví do role odborníka, kterému nejde o násilný prodej, ale chce zákazníkům pomoci. Je to mravenčí práce, ale nese ovoce.

Přestaň vyhazovat peníze oknem za otravné reklamy. Pojďme vymyslet obsah, který ti zvýší návštěvnost webu nebo sociálních sítí bez jakékoliv investice do reklam.

 

2

Co ti připravím

Ucelenou obsahovou strategii, včetně konkrétních témat. Její součástí budou i doporučení, který typ obsahu je pro tvé podnikání nejvhodnější (blogy, sociální sítě, videa, e-booky apod.) K tomu dostaneš obsahový audit webu, základní analýzu klíčových slov nebo tabulku s rozdělením obsahu podle nákupních fází zákazníků. To všechno posune tvé podnikání o mílové kroky kupředu.

Jak strategii dělám

Začneme schůzkou, během níž zjistím vše o tvé značce. Pak přijde na řadu středobod obsahové strategie: poznání zákazníků. Následuje detailní rozbor konkurence, analýza klíčových slov a obsahový audit webu. Na závěr pro tvou značku navrhnu tonalitu (komunikační strategii). Výsledkem bude přehledný návod, který ti poslouží jako šablona při tvorbě obsahu.

Nastavíme tonalitu

Tonalita značky neboli Tone of Voice je zjednodušeně řečeno způsob, jak ke svým zákazníkům mluvíš – na webu, Facebooku nebo v e-mailech. Budeš jim tykat, nebo vykat? Je lepší v textech použít spisovný, nebo nespisovný jazyk? I o to tady běží. Jen se správně nastavenou tonalitou může tvůj obsah působit důvěryhodně. Tone of Voice běžně připravuji v rámci obsahové strategie.

Jaké to přináší výsledky

Úspěšný rozjezd obsahu pro značku iD Brána.

Na začátku to vždy bývá nejtěžší. Když jsem si vzal v roce 2021 pod palec tvorbu obsahové strategie zcela nové značky iD Brána, stála přede mnou i kolegy z iD Brány spousta výzev. Ale trpělivost se vyplatila.

iD Brána ode mě dostala obsahovou strategii pro blog i sociálně sítě a zároveň mi svěřila přípravu textů. Po necelém půl roce přišly první výsledky: iD Brána se dostala do povědomí, návštěvy rostly a později mi firma svěřila i tvorbu obsahové strategie pro svůj druhý projekt.

 

Jsi tady správně, pokud…

  • Chceš na web přivádět návštěvnost bez reklamy 
  • Je pro tebe důležité, aby tě zákazníci vnímali jako špičku v oboru 
  • Víš, že lepší než reklama je obsah, který zákazníkovi pomůže 
  • Chceš dělat obsah smysluplně a tak, aby přinášel výsledky
 
3

Na co se k obsahové strategii často ptáte

Obsahová strategie je jediná z mých služeb, u které nejde časovou náročnost práce odhadnout bez toho, aniž bych nahlédl za kulisy tvé značky a odvětví. Neboj se, rozsah práce na tvé obsahové strategii ti sdělím, hned jak mi o svém podnikání a situaci něco řekneš. Čas práce totiž ovlivňuje spousta faktorů: aktuální stav obsahu, zda se zaměříme na strategii jen pro některé komunikační kanály, nebo jestli to vezmeme z gruntu a rovnou nastavíme i Tone of Voice.

Sazba za obsahovou strategii je 800 Kč/hodina. Ve většině případů ale klientům celou obsahovou strategii naceňuji jednorázovou částkou, aby obě strany předem věděly, na čem jsou. Nemusíš se tedy bát, že bys zaplatil vyšší cenu, než kterou si předem odsouhlasíme.

Ano. Pokud například víš, že chceš připravovat jen blog, zaměříme se na klíčová slova a tvorbu témat pro články. Stejně tak ti zvlášť nachystám komunikační strategii, analýzu klíčových slov nebo provedu obsahový audit webu.

Ano, běžně spolupracuji s klienty, kteří si obsah dělají kompletně sami, ale občas nevědí, jestli postupují správně. Na konzultacích jim radím, jakým směrem se vydat a jak obsah vylepšit. To samé rád udělám i pro tebe. Konzultaci účtuji dle sazby 700 Kč/hodina.