Přeskočit na obsah

Případovka: Jak změna webových textů pomohla srozumitelně představit pohybové workshopy

„Nevím, jestli lidem na webu správně vysvětlujeme, co a komu nabízíme, trochu s tím bojujeme,“ napsala mi fyzioterapeutka Jana Slusarčuková, která se svým týmem pořádá pohybové workshopy UdržSe. A tak jsem se pustil do práce na přepracování webových textů. 

Za projektem UdržSe stojí fyzioterapeutka Jana Slusarčuková a pedagožka Šárka Chvojková. Společně s dalšími kolegy na workshopech zážitkovou formou učí rodiče a pedagogy, jak na zdravý pohyb dětí. Jejich heslo zní: „Bez bolesti k dospělosti“. 

Účastníci workshopů zjišťují, jak zlepšit pohyb svých dětí či žáků, jak u nich předcházet pohybovým vadám nebo nabírají inspiraci na zábavné a zároveň zdraví prospěšné aktivity. 

„Chceme předělat texty, ale bez velkých zásahů do webu“

Projekt UdržSe je skvělý, ale jeho zakladatelky na začátku bojovaly s tím, jak ho srozumitelně představit a předat cílovým skupinám informace o jeho přínosech. Workshopy totiž neoslovují jednu cílovku, ale hned tři:

  • rodiče (přihlašují se na workshopy)
  • pedagogové (přihlašují se na workshopy)
  • pediatři (pomáhají zvyšovat povědomí o workshopech)

Součástí zadání byl také požadavek, aby kvůli úpravě textů nemuselo dojít k velkým zásahům do struktury webu

Úvodní analýza, přizpůsobení textů cílovkám a důraz na jednoduchost

Postupovat při textaci stránek metodou pokus-omyl by nedávalo smysl, a tak jsem to vzal hezky od píky v následujících krocích:

  1. Nejprve jsem se s klientkou spojil na videohovoru a kladl jí spoustu otázek ohledně workshopů UdržSe a cílových skupin. Stejně tak bylo potřeba si ujasnit, jaký je hlavní cíl webu a získat dostatek podkladů k textaci, včetně informací o hlavních konkurentech.
  1. Určili jsme si tón komunikace (Tone of Voice), díky tomu bylo možné sjednotit jazyk napříč celými stránkami, aby texty působily jednotně. 
  1. Následovala práce na textech. Úpravou prošla úvodní/hlavní stránka a dále pak podstránky určené jednotlivým cílovým skupinám (Pedagog, Rodič, Pediatr). Dle požadavků klientky jsem texty zasadil do nachystaného designu stránek. 

Rozcestník na homepage je otextovaný tak, aby zástupci cílových skupin pochopili, která sekce je určena pro ně.

  1. V nadpisech a podnadpisech jsem maximálně zohlednil potřeby a obavy cílových skupin. Celkově texty dostaly emotivnější a méně uniformní nádech.
Nadpisy jsem tvořil tak, aby cílily na potřeby cílových skupin (v tomto případě jde o rodiče).
  1. Kladl jsem důraz na jednoduchost a srozumitelnost, aby textům rozuměl i úplný laik
  1. Významných změn doznala struktura textů napříč webem. Dlouhé odstavce jsem přepsal a rozdělil do kratších úseků nebo využil odrážek a vytučnění důležitých informací (pro zpřehlednění a lepší čitelnost nejen na mobilních zařízeních).
Texta na webu jsou nyní lépe strukturované.

  1. Tam, kde to dávalo smysl, jsem navrhl přidat tlačítka s výzvou akci, která odkazovala na poptávkový formulář.
  1. Delší texty na podstránkách jsme proložili vhodnými fotkami a ilustrační grafikou. 
  1. Dodatečně jsme vytvořili stránku O nás, která podrobně představuje tým UdržSe.

Od webu jsme se odrazili k blogu a sítím

Výsledkem je přehlednější web, který srozumitelně představuje pohybové workshopy UdržSe. Texty jsou pochopitelné i pro laiky, vystihují potřeby cílových skupin (rodiče, pedagogové, pediatři) a podařilo se je sladit s původním designem webu

Od webových textů jsme se poté plynule odrazili k přípravě obsahové strategie a následné přípravě blogových článků i příspěvků na sociální sítě. 

„Martin nám pomáhá s obsahem pro sociální sítě a web. Jeho schopnost plánovat příspěvky podle aktuálních trendů a potřeb našeho projektu zlepšila komunikaci k cílové skupině. Díky jeho pečlivé práci se zvýšila kvalita našeho obsahu.“ (Jana Slusarčuková, spoluzakladatelka workshopů UdržSe)

Dej mi vědět a přetextuji web i tobě

Potřebuješ na webu pomocí textů zaujmout své zákazníky, ale psaní není tvůj šálek kávy, nebo na něj nemáš prostor? Postarám se o to.

Stačí mi kdykoliv napsat na e-mail info@psavaruka.cz, nebo přes formulář tady na webu. Rád se s tebou pobavím o podrobnostech, případně ti rovnou navrhnu řešení.

Zde najdeš ukázky dalších webových textů, které jsem v minulosti chystal pro své klienty.