Přeskočit na obsah

8 důvodů, proč psát firemní blog pro sportovní obchod

Přijde ti psaní článků na firemní blog jako zbytečnost? Opak je pravdou. V době, kdy na nás ze všech stran míří jedna podbízivá reklama za druhou, je pro zákazníka každý užitečný text zpestřením. Také sportovním obchodům a e-shopům skýtá psaní blogu skvělou příležitost, jak získat s minimálními náklady pozitivní pozornost a nadchnout potenciální klienty.

Tvorba firemního blogu vyžaduje čas a trpělivost. Ale když do sebe všechno zapadne, výsledek stojí za to! Ať už prodáváš sportovní vybavení přes internet, provozuješ fitko nebo děláš osobního trenéra, nad zavedením blogové rubriky bys měl popřemýšlet.

Proč?

1. Zákazník nakoupí tam, kde mu poradí

U sportovního zboží často dochází k tomu, že si zákazníci nevědí rady s jeho výběrem, popisek produktu kupujícímu ke správné volbě prostě nestačí. A tady je tvoje příležitost zasáhnout!

Firemní blog můžeš pojmout jako poradnu, kde v sérii článků prozradíš, jak správně vybrat velikost zboží, čemu se vyvarovat a jak s výrobkem správně zacházet. Fitness kouč zase může přicházet s tipy na zajímavé domácí cviky. To všechno ti přihraje plusové body a zvýší šance, že zákazník nakoupí zrovna u tebe – lidé mají rádi, když jim někdo nechce jen prodat, ale také pomoct.  

2. Prezentuješ se jako odborník

Nejenže na blogu poradíš, ty skrz něj získáš i reputaci odborníka. Když rozepíšeš podrobnosti a vysvětlíš všechny potřebné pojmy, čtenář článku na první pohled uvidí, že tématu rozumíš. Asi sám uznáš, že člověk raději utratí peníze u někoho, kdo dobře ví, co dělá. Že?

3. Na firemním blogu vzděláváš

Kromě toho, že kupujícímu nabídneš informace potřebné k výběru zboží nebo služby, můžeš mu dát i něco navíc a vzdělat ho. Například pro e-shop s lyžařským vybavením připravíš článek o historii lyžování v Česku. Milovníci tohoto zimního sportu příspěvek zhltnou na jeden nádech a jistě se dozví něco nového.  

4. Bavíš

Zajímavým obsahem radíš, vzděláváš, ale taky jím dáváš čtenáři (takže potenciálnímu zákazníkovi) prostor k oddechu a zábavě. Zvlášť když do blogů zahrneš špetku vtipu a nadsázky, zlepšíš den třeba někomu, kdo před chvílí přišel utahaný z práce.  

5. Vyhledávače tě budou milovat

Pokud při blogové tvorbě aspoň částečně zaměříš mušku na optimalizaci pro vyhledávače (SEO), máš slušnou šanci, že se budeš na klíčová slova z tvého oboru zobrazovat vysoko. Čím pravidelněji blog píšeš, tím je úspěch ve vyhledávačích Google nebo Seznam pravděpodobnější.

Nechci ti mazat kolem pusy – kvalitní SEO někdy vyžaduje i roky práce a článkům je třeba věnovat péči. Postupnými krůčky se ale můžeš dopracovat do situace, kdy na tvůj web díky blogovým textům přijdou z organického vyhledávání (takže zadarmo) stovky návštěvníků denně. A to chceš, ne?

Dostat svůj web v Googlu vysoko? Pokud budeš pravidelně psát firemní blog, máš šanci, že se ti to povede

6. Prodáváš, ale nevnucuješ

Tohle na psaní blogů zbožňuji: zábavnou a poutavou formou návštěvníkovi představuješ své zboží či služby, aniž bys jej prudil nudnou reklamou. Je daleko lepší získat nálepku uznávaného rádce a ochotného pomocníka než přízvisko otravného obchodníka, který agresivně vnucuje ve stylu: „Hele, kup si ty kopačky ode mě! Dělej, hned! Vždyť my vyrábíme ty nejlepší na planetě!“

7. Nakrmíš sociální sítě super obsahem

Až začneš tvořit blogové články, konečně budeš vědět, co dávat na Facebook, Instagram nebo LinkedIn. Už žádné nesmyslné fotky odpoledního kafe a rybiček z kolegova akvárka – místo toho nasdílíš vymazlený článek z firemního webu a třeba zaujmeš i ty, kteří doteď tvůj podnik příliš neznali.

8. Odlišíš se od konkurence

Na internetu funguje spousta e-shopů se sportovním zbožím. Většina z nich ale kouzlo blogů stále neobjevila, takže máš možnost udělat zase jednou něco jinak, odlišit se od konkurence a jít štěstí naproti.

Nevíš si s blogem rady? Pomůžu ti

Chtěl bys mít firemní blog plný zajímavých blogových článků, ale psaní není tvůj šálek kávy? Nebo máš prostě málo času? Tak dej nohy na stůl a nech to na mně. Napiš mi na e-mail info@psavaruka.cz, nebo jednoduše přes formulář.