Přeskočit na obsah

SEO trendy roku 2022, které ti zajistí první příčky na Googlu

Pokud chceš i letos ušetřit peníze za reklamu a přivádět na svůj web tisíce zákazníků z vyhledávačů zdarma, neobejdeš se bez kvalitního SEO. Přečti si, které trendy tě v roce 2022 dostanou na přední místa (nejen) na Googlu a pomohou ti nechat konkurenci za zády.

Bez videa už to nepůjde

Taky už se ti stalo, že jsi na Googlu něco hledal a jako první výsledek vyskočilo video? Nebyla to náhoda. Internetoví uživatelé jsou čím dál línější, a tím pádem víc sledují videa a méně čtou. Algoritmy vyhledávačů to dobře vědí a kvalitní videoobsah tlačí do popředí.

Jestli jsi doteď nad videem mával rukou, nastal čas na změnu. Zvlášť kvalitní videa zveřejněná přes YouTube budou v roce 2022 zlatým dolem pro všechny, kdo chtějí zlepšit své SEO. Vyhledávání už dávno není jen o textech.

Takto to vypadá, když Google „vyplivne“ jako první výsledek vyhledávání video, nebo dokonce více videí

Hodnotný obsah od experta

Sepsat průměrný SEO článek napěchovaný klíčovými slovy nestačí. Pokud připravíš příspěvek na blog, Google ho vezme a srovná s tisíci podobnými texty napříč internetem. Následně ve vyhledávání upřednostní ten obsah, který nabízí uživateli nejucelenější pohled na dané téma a dává nejodbornější vhled do problematiky.  

Takže rada zní: neboj se oslovit experta na chystané téma, aby ti s přípravou textu pomohl a obohatil jej o hodnotné informace.

Tematické klastry

S hodnotným a podrobným obsahem souvisí další SEO trend pro rok 2022, který získal na váze už loni – takzvané Topic Clusters nebo-li tematické klastry.

Topic Cluster sestává z jedné hlavní stránky o daném tématu (tzv. pillar page) a několika stránek rozvíjejících toto téma dopodrobna (tzv. cluster pages). Cílem je téma rozebrat co nejdůkladněji a vybudovat mezi pillar page a cluster pages vnitřní prolinkování. 

Google miluje obsah, který téma rozebírá do posledního detailu! Propracované tematické klastry tak s radostí umístí na první příčky, a to i v případě vysoce konkurenčního dotazu.

Topic clusters jsou důležitým a zajímavým trendem, takže o nich chystám samostatný článek. 

YouTube kanál HubSpot Marketing krásně krok za krokem popisuje, jak Topic Cluster vytvořit.

Ještě lepší mobilní SEO

Trend, který odstartoval několik let nazpět a je stále důležitější. 

Tvůj web by měl být do posledního detailu optimalizovaný pro mobilní zobrazení, a to z grafického i funkčního hlediska. Proč? Protože Google klade při indexování a procházení stránek důraz na to, jak vypadají a fungují na mobilních zařízeních. Udělej si analýzu technického SEO pro mobily a zjisti, jak na tom tvůj web je. 

Na rychlou analýzu nejen stavu mobilního SEO je výborný například zdarma dostupný online software Page Speed Insights.

Nástroj Page Speed Insights ti dokonale zanalyzuje stav webu pro mobilní i počítačové zobrazení.

Podsekce a jejich strukturování

Pro umístění na předních pozicích v Googlu je z hlediska SEO důležité mít vyšperkovaný hlavní nadpis článku/stránky a také první větu/odstavec. To není žádná novinka.

Víš ale, že se na přední příčky, konkrétně do tzv. featured snippetu můžeš dostat i díky propracovaným a správně strukturovaným podsekcím na stránce?

Kvalitní strukturování je pro úspěšné SEO zásadní, proto o něj usiluji i v článcích svých klientů.

 Ukažme si to na příkladu. Píšeš článek o zelenině a chceš se co nejlépe zobrazovat na klíčové slovo “zelenina”. V článku ale zmiňuješ i konkrétní zelinářské produkty – mrkev, cibuli, ředkvičky. Pokud dáš každému z těchto produktů vlastní podnadpis, rozepíšeš o něm dostatek informací a zároveň celý text vhodně strukturuješ, máš šanci, že se v Googlu samostatně umístí i část o jednom z těchto produktů. 

Jinak řečeno: nebudeš muset kvůli SEO chystat blog o ředkvičce, když se na toto klíčové slovo zobrazíš vysoko díky blogu o zelenině.

S texty i SEO ti rád pomůžu

Nemáš na psaní kvalitních SEO textů čas ani kapacitu? Stačí mi dát vědět přes poptávkový formulář. Společně vybudujeme obsah, který ti na web zdarma přivede spoustu nových čtenářů a potenciálních zákazníků.