Přeskočit na obsah

Facebook a Instagram? Ne. Pokud máš B2B byznys, tvoř obsah na LinkedIn

„Chtěli bychom vytvářet kvalitní příspěvky na Facebook a Instagram. A taky ten TikTok teď docela frčí.“ Takhle nějak zní slova firem, které hledají specialistu na tvorbu obsahu pro sociální sítě. Nebylo by na tom nic špatného, kdyby…kdyby nezapomínaly na sociální síť, která je pro řadu z nich klíčová

Ano, hádáš správně, je to LinkedIn, hrdina z nadpisu článku.

U firemních profilů na sociálních sítích často platí, že méně je někdy více. Jen málo společností (i když takové existují) zvládne efektivně využívat všechny nejznámější sociální sítě najednou. Proč? Protože na každé síti se nachází jiný typ zákazníků. A zákazníci pro B2B byznys se na většině z nich „loví“ těžko.

Šéfy korporátů hledej na LinkedInu

Zatímco e-shop prodávající trička bez problému najde své publikum na Facebooku, Instagramu i TikToku, strojírenský podnik dodávající součástky do automobilů se na stejných sociálních sítích prosadí jen těžko. Minimálně tam v 99 % případů nenarazí na vhodné zákazníky a partnery.

Strojírenské společnosti jsou typickým příkladem B2B podniku, který udělá nejlépe, když většinu úsilí věnovaného sociálním sítím zaměří na LinkedIn.

To samé třeba výrobce letadel. Ten sice může na Facebooku publikovat zajímavý a kvalitní obsah s krásnými fotkami letadel pro nadšence do letectví, ale pokud si chce přihrát nové zákazníky, musí soustředit pozornost jinam.

Právě na LinkedInu se aktivně pohybují šéfové velkých korporátů, obchodní ředitelé a osoby, které jsou středobodem B2B sektoru.

Na Facebooku komunikuje značka, na LinkedInu osobnost

Super, teď už tušíš, že pokud se pohybuješ na poli B2B, měl bys vzít LinkedIn v úvahu a věnovat mu v rámci tvorby obsahu více prostoru.

Než se ovšem do světa LinkedInu vrhneš po hlavě, měl bys vědět jednu zásadní věc: úspěch na této sociální síti nestojí ani tak na aktivitě firemních stránek, jak je znáš například z Facebooku, ale hlavně na kvalitní a pravidelné komunikaci hlavních zástupců firmy.

LinkedIn aktivně využívám i já. Komunikuji na něm s lidmi z oboru a také s potenciálními zákazníky.

Jasně, firemní profil svému podniku na LinkedInu klidně vytvoř a sdílej na něm třeba blogové články nebo fotografie z firemních akcí. Zásadní příspěvky, komentáře a jakýkoliv další TOP obsah bys ale měl přidávat ty jako majitel podniku, sám za sebe, pod svým jménem.  

Pro uživatele LinkedInu není nic lepšího, než když si o zbrusu novém produktu mohou poprvé přečíst v oslavném příspěvku generálního ředitele, kterému s radostí pogratulují k úspěchu.

Počkej, počkej…nemaž ten profil na Facebooku

Znamená to, že by si B2B firmy měly hned teď zrušit Facebook, Instagram, Twitter nebo TikTok a publikovat obsah jen na LinkedIn? Vůbec ne.

Je ale podstatné vědět, že jakýkoliv obsah (textový i obrazový), který má motivovat k nákupu, se B2B společnostem vyplatí zveřejňovat právě na LinkedInu.

O tom, jaká má LinkedIn další specifika oproti jiným sociálním si povíme zase příště.

Potřebuješ s obsahem na LinkedIn pomoci? Dej mi vědět

Pokud si nevíš s vytvářením obsahu na LinkedIn nebo jiné sociální sítě rady, napiš mi přes poptávkový formulář. Rád pro tebe vytvořím texty k jednotlivým příspěvkům, nebo spolu rovnou dáme dohromady ucelenou obsahovou strategii.