Přeskočit na obsah

2 roky tvořím obsah na LinkedIn. Které příspěvky fungují nejlépe?

Plánuješ sebe nebo svou firmu zviditelnit na LinkedInu? Za poslední 2 roky jsem na této sociální síti publikoval 288 příspěvků a dostatečně tak vyzkoušel, který typ obsahu skvěle funguje a který je naopak předurčen k neúspěchu. Věřím, že ti mé zkušenosti pomohou.   

Druhé „LinkedInové narozeniny“ jsem oslavil v průběhu letošního března. Na začátku mi nepřišlo, že se vyplatí do této sociální sítě investovat čas a úsilí. 

Vytrvalost se však vyplatila a za uplynulých 24 měsíců jsem díky LinkedInu navázal 11 zajímavých spoluprací

Rozhodně se nepovažuji za LinkedIn specialistu, takovou roli přenechávám jiným. A už vůbec netvrdím, že to, co zajistilo úspěch mně, zaručí desetitisícové dosahy všem ostatním.

Smyslem tohoto článku je ti ukázat, co na nejznámější profesní síti funguje mně osobně, ať máš inspiraci pro svůj obsah. 

Takže které typy příspěvků mi přinesly ovoce? 

Textové příspěvky s příběhy z podnikání

„Příběhy prodávají,“ říkáme často my copywriteři a obsahoví specialisté. Po čase to začne znít jako klišé, ale jak ukazují mé zkušenosti z posledních 2 let, některá klišé je potřeba opakovat.

Příběhy a příhody z podnikání i osobního života jsou typ obsahu, který mi na LinkedInu dlouhodobě přináší nejvíc ohlasů. Tyto příspěvky zpravidla mají i nejvyšší dosah. Zkrátka jsme všichni jen lidé a autentické příběhy milujeme. 🙂

Příběh o zkušenostech z pracovního pohovoru mé sledující zaujal

Vtipné a zábavné příspěvky

LinkedIn sice není Facebook, kam se lidé chodí primárně dívat na roztomilá koťátka a posílat gify kamarádům. Jenže i při navazování nových kontaktů a sdílení pracovních zkušeností chceme trochu oddychu. 

To je pravděpodobně důvod, proč nejen mně na modrobílé profesní síti funguje zábavný obsah. Moje zkušenost je ale taková, že se to se zábavou nesmí přehánět, pokud nechceš, aby tě lidé vnímali primárně jako baviče.  

Občas je potřeba uvolnit atmosféru. Jako třeba v tomto „odreagovacím“ příspěvku z konce roku 2023.

Praktické tipy na tvorbu textů a dalšího obsahu

Tento typ obsahu na LinkedInu publikuji nejčastěji. Ověřil jsem si, že když lidem zadarmo pomůžeš (poradíš), umí to ocenit a v budoucnu rádi využijí tvé služby.

„Cože? Dávat lidem rady zadarmo a čekat, že mi pak zaplatí?“

Ano, čteš správně, opravdu to tak je. 

Na LinkedInu jsem publikoval už desítky rad a tipů, na něž zaregovaly stovky lidí. Vyžaduje to odbornost, úsilí, výdrž a pravidelnost… ale pak se dostaví výsledky.

Na LinkedInu pravidelně zveřejňuji i tipy, které pomáhají nejen copywriterům, ale i lidem z jiných odvětví

Potřebuješ připravit příspěvky na LinkedIn? Napiš mi

Jak už jsem zmínil, co přináší úspěch mně, nemusí fungovat u ostatních.

Pokud ale nemáš čas pravidelně publikovat na LinkedIn, nebo jen nevíš, jak na to, napiš mi na e-mail info@psavaruka.cz. Rád ti pomohu s nastavením strategie, obsahovým plánem i s tvorbou samotných příspěvků.