„Nevím, jestli lidem na webu správně vysvětlujeme, co a komu nabízíme, trochu s tím bojujeme,“ napsala mi fyzioterapeutka Jana Slusarčuková, která se svým týmem pořádá pohybové workshopy UdržSe. A tak jsem se pustil do práce na přepracování webových textů.
Za projektem UdržSe stojí fyzioterapeutka Jana Slusarčuková a pedagožka Šárka Chvojková. Společně s dalšími kolegy na workshopech zážitkovou formou učí rodiče a pedagogy, jak na zdravý pohyb dětí. Jejich heslo zní: „Bez bolesti k dospělosti“.
Účastníci workshopů zjišťují, jak zlepšit pohyb svých dětí či žáků, jak u nich předcházet pohybovým vadám nebo nabírají inspiraci na zábavné a zároveň zdraví prospěšné aktivity.
„Chceme předělat texty, ale bez velkých zásahů do webu“
Projekt UdržSe je skvělý, ale jeho zakladatelky na začátku bojovaly s tím, jak ho srozumitelně představit a předat cílovým skupinám informace o jeho přínosech. Workshopy totiž neoslovují jednu cílovku, ale hned tři:
- rodiče (přihlašují se na workshopy)
- pedagogové (přihlašují se na workshopy)
- pediatři (pomáhají zvyšovat povědomí o workshopech)
Součástí zadání byl také požadavek, aby kvůli úpravě textů nemuselo dojít k velkým zásahům do struktury webu.
Úvodní analýza, přizpůsobení textů cílovkám a důraz na jednoduchost
Postupovat při textaci stránek metodou pokus-omyl by nedávalo smysl, a tak jsem to vzal hezky od píky v následujících krocích:
- Nejprve jsem se s klientkou spojil na videohovoru a kladl jí spoustu otázek ohledně workshopů UdržSe a cílových skupin. Stejně tak bylo potřeba si ujasnit, jaký je hlavní cíl webu a získat dostatek podkladů k textaci, včetně informací o hlavních konkurentech.
- Určili jsme si tón komunikace (Tone of Voice), díky tomu bylo možné sjednotit jazyk napříč celými stránkami, aby texty působily jednotně.
- Následovala práce na textech. Úpravou prošla úvodní/hlavní stránka a dále pak podstránky určené jednotlivým cílovým skupinám (Pedagog, Rodič, Pediatr). Dle požadavků klientky jsem texty zasadil do nachystaného designu stránek.

- V nadpisech a podnadpisech jsem maximálně zohlednil potřeby a obavy cílových skupin. Celkově texty dostaly emotivnější a méně uniformní nádech.

- Kladl jsem důraz na jednoduchost a srozumitelnost, aby textům rozuměl i úplný laik.
- Významných změn doznala struktura textů napříč webem. Dlouhé odstavce jsem přepsal a rozdělil do kratších úseků nebo využil odrážek a vytučnění důležitých informací (pro zpřehlednění a lepší čitelnost nejen na mobilních zařízeních).

- Tam, kde to dávalo smysl, jsem navrhl přidat tlačítka s výzvou akci, která odkazovala na poptávkový formulář.
- Delší texty na podstránkách jsme proložili vhodnými fotkami a ilustrační grafikou.
- Dodatečně jsme vytvořili stránku O nás, která podrobně představuje tým UdržSe.
Od webu jsme se odrazili k blogu a sítím
Výsledkem je přehlednější web, který srozumitelně představuje pohybové workshopy UdržSe. Texty jsou pochopitelné i pro laiky, vystihují potřeby cílových skupin (rodiče, pedagogové, pediatři) a podařilo se je sladit s původním designem webu.
Od webových textů jsme se poté plynule odrazili k přípravě obsahové strategie a následné přípravě blogových článků i příspěvků na sociální sítě.
„Martin nám pomáhá s obsahem pro sociální sítě a web. Jeho schopnost plánovat příspěvky podle aktuálních trendů a potřeb našeho projektu zlepšila komunikaci k cílové skupině. Díky jeho pečlivé práci se zvýšila kvalita našeho obsahu.“ (Jana Slusarčuková, spoluzakladatelka workshopů UdržSe)
Dej mi vědět a přetextuji web i tobě
Potřebuješ na webu pomocí textů zaujmout své zákazníky, ale psaní není tvůj šálek kávy, nebo na něj nemáš prostor? Postarám se o to.
Stačí mi kdykoliv napsat na e-mail info@psavaruka.cz, nebo přes formulář tady na webu. Rád se s tebou pobavím o podrobnostech, případně ti rovnou navrhnu řešení.
Zde najdeš ukázky dalších webových textů, které jsem v minulosti chystal pro své klienty.