Majitelé firem nebo lidé na vedoucích pozicích chtějí pomocí LinkedInu získávat nové zákazníky. Jenže často nevědí, jak na to, případně nemají čas psát příspěvky a chystat si publikační plán. V takových situacích zavolají na pomoci tzv. ghostwritera, který obsah připravuje za ně. Jak to vypadá v praxi?
Každý ghostwriter k práci přistupuje trochu jinak. Níže popisuji postup, který používám já při tvorbě obsahu na LinkedIn pro své klienty.
Ghostwriter je člověk, který za tebe na zakázku napíše příspěvky na LinkedIn (nebo na jinou sociální síť), případně i další texty. Pomůže ti budovat osobní značku a oslovit správné lidi, aniž bys musel/a trávit hodiny psaním. Jeho úkolem je styl i tón výstupů přizpůsobit tak, aby vypadaly jako od tebe.
1. Úvodní seznámení na videohovoru
Spolupráce na ghostwritingu typicky začíná krátkým videohovorem, během kterého zjišťuji, s čím klient na LinkedInu potřebuje pomoci. Ptám se také, proč se rozhodl na této profesní síti pravidelně publikovat.
2. Analýza aktuální situace klienta
Na úvodní analýze stojí a padá úspěch jakéhokoliv ghostwritingu.
V rámci ní získávám detailní vhled do klientova podnikání nebo profese. Projdu jeho LinkedIn profil (pokud už existuje) a pošlu mu krátký dotazník, kde se vyptávám na řadu podrobností, mimo jiné na hlavní cíl práce s LinkedInem nebo na jeho styl komunikace.
V této fázi si také vyjasníme, jestli klient potřebuje chystat jen příspěvky a publikační plán, nebo jestli by se mu hodila komplexnější správa LinkedInu profilu (odpovídání na komentáře, rozšiřování sítě kontaktů, reakce na zprávy apod.)
3. Návrh publikační strategie a definování cílů
Na základě analýzy poté navrhnu publikační strategii a konkrétní témata, nejčastěji na 1–2 měsíce dopředu. Zároveň si jasně definujeme, čeho a v jakém časovém horizontu chceme společně dosáhnout.

4. Tvorba příspěvků a jejich schvalování
Po odsouhlasení publikačního plánu začnu tvořit jednotlivé příspěvky. Buď je mohu psát kompletně sám, nebo jen zreviduji předpřipravené texty – vždy záleží na domluvě a na tom, co je pro klienta komfortnější. V obou případech příspěvky zveřejňujeme až poté, co je klient schválí a když jsou za něj 100% v pořádku.
Stejně tak je individuální průběh publikování příspěvků. Ve většině případů je klient zveřejňuje sám, ale nemá-li dostatek času, rád se o to postarám.
5. Vyhodnocování příspěvků a dalších aktivit na LinkedInu
Každé 2–3 měsíce připravuji podrobné vyhodnocení příspěvků a dalších aktivit na LinkedInu. Díky tomu zjistím, jestli je potřeba nastavenou strategii upravit.
Zároveň sleduji i další parametry – například tzv. social selling index, růst sítě kontaktů nebo reakce ostatních uživatelů na obsah.
Důležitá je pro mě také zpětná vazba klienta a jeho dojem z dosavadního publikování. Když vyjde najevo, že se „necítí ve své kůži“, je potřeba na to reagovat a ještě víc zapracovat na stylu komunikace, typu příspěvků nebo výběru témat.

Napíšu za tebe příspěvky a vyšperkuji ti LinkedIn profil
Nemáš čas na vytváření LinkedIn příspěvků, ale chceš být na této profesní síti vidět a získávat nové zakázky bez oslovování „studených kontaktů“?
Pomohu ti se vším od přípravy publikační strategie přes psaní příspěvků až po vyšperkovaní LinkedIn profilu.
Nebo si chceš LinkedIn spravovat sám/sama, ale potřebuješ se v něm naučit chodit? Vezmu tě za ruku a provedu tě touto sítí od A do Z.
Další podrobnosti najdeš na této stránce. Nebo rovnou klikni zde a pošli mi nezávazný dotaz.