Co je potřeba udělat, aby z firemního webu neutíkali potenciální zákazníci? Kterým textovým a designovým nešvarům se na stránkách vyhnout? I na tyto otázky jsme s webdesignerem Ondrou Pospíšilem odpovídali účastníkům našeho workshopu Tvorba webu pro marketéry a podnikatele. Proběhl během února v Praze a Brně.
Jak už název napovídá, workshop jsme připravili na míru podnikatelům, kteří si chtějí web navrhnout i otextovat kompletně sami, ale také copywriterům, grafikům a markerům z firem různých velikostí a zaměření.
Ondra si vzal na starost designovou část, já pak odpoledne textovou.
Účastníci se během dne plného praktických cvičení a ukázek z praxe naučili například:
- Odhalit na svém webu časté designové a textové chyby (případně na stránkách své firmy)
- Které podklady potřebují, než web začnou tvořit
- Jak vylepšit domovskou stránku
- Správný proces webdesignu a základní pravidla webové grafiky
- Jak při textaci stránek využít AI nástroje
- Vytvořit poutavý hlavní nadpis webu
- Jak by (ne)měla vypadat stránka „O nás“
- Jak a proč vyvracet obavy návštěvníků webu
Abychom se účastníkům mohli věnovat individuálně, byla kapacita každého termínu omezená na 6 míst.
Pražský termín v dámském kolektivu
Premiéru workshopu jsme uspořádali ve čtvrtek 8. 2. 2024 v Praze na Klimentské, k našemu překvapení se na něj přihlásilo čistě dámské složení.
Dorazila podnikatelka, fotografka, zkušená copywriterka, paní pracující na marketingovém oddělení ve veřejném sektoru, ale i začínající grafička, která do tajů webů a marketingu teprve proniká. Zkrátka pestrý mix, kterému odpovídaly i zvídavé dotazy v průběhu workshopu.
Co účastnice zajímalo? Mimo jiné to, jak na webu freelancera ideálně prezentovat portfolio dosavadních prací nebo jak postupovat, když je potřeba dělat kompromisy a nezáleží jen na vás, co na webu bude.
Potěšilo nás, že holky podrobně popsaly, které problémy na svém nebo firemním webu aktuálně řeší a že si vyměňovaly zkušenosti i mezi sebou navzájem – i to je důvůd, proč jsme vsadili na formu živého workshopu v malém počtu účastníků.
„Líbil se mi bohatý a obsáhlý program workshopu a že nám všechny informace byly zřetelně a jednoduše podány. Také byla fajn možnost si probírané téma přiblížit tím, že jsme ho zkusili uchopit z pohledu osobního projektu, na kterém momentálně pracujeme.“ (Zuzana Sahulková, grafická designérka)
V Brně jsme hodnotili weby účastníků
Mysleli jsme, že podobně aktivní a zvídaví nadšenci jako v Praze už se nenajdou. Ale našli se i na druhém termínu workshopu, tentokrát 22. 2. 2024 v prostorách brněnské kreativní školy Elmus. Opět dorazila pestrá parta – od copywriterů přes grafiky až po podnikatele v oblasti školení.
Protože někteří účastníci už mají web hotový a spíš přemýšlí, jak ho vylepšit či předělat, věnovali jsme část workshopu i hodnocení jejich stránek. Kdo chtěl, nechal svůj web promítnout na obrazovce a dostal zpětnou vazbu nejen od nás lektorů, ale také od všech ostatních.
Stejně jako v Praze padla spousta otázek, řeč přišla třeba na důležitost a provedení referencí na stránkách.
„Nadchlo mě cvičení s kolem webu pro strategické přemýšlení o projektu. Extra přínosné za mě bylo společné hodnocení různých webů.“ (Jana Prochásková, copywriterka)
Další termíny už na jaře 2024
Sečteno a podtrženo: premiérové workshopy Tvorba webu pro marketéry a podnikatele za mě a Ondru dopadly podle představ. Dle hodnocení a ohlasů byli spokojení i účastníci, kteří nám zároveň dali i několik skvělých nápadů na vylepšení.
Můžeme prozradit, že plánujeme otevřít další termíny workshopu, a to už na jaře 2024.
Chceš si předběžně rezervovat místo, dostat včas informaci o přesných termínech nebo tě jen zajímají podrobnosti? Napiš mi na e-mail info@psavaruka.cz. Další informace najdeš zde.