Co kdybychom změnou textů na tvých stránkách dosáhli zvýšení prodejů o 101 %?
Prchají ti zákazníci z webu sprintem pryč a netušíš proč? Texty je nejspíš nepřesvědčily, že by měli nakoupit právě u tebe.
Otextuji ti firemní stránky nebo e-shop tak, abys dosáhl o desítky procent lepších prodejů a odlišil se od konkurence.
Konečně se nebudeš muset za web stydět a řešit, jestli jsi na něm nenasekal pravopisné chyby.
Vše od homepage přes produktové stránky až po patičku webu a sekci „O nás“. Kromě vytvoření textů ti poradím s jejich rozmístěním, aby byl web uživatelsky přívětivý. Nejde totiž jen o to, jak jsou texty napsané, o tvém úspěchu rozhodne i jejich velikost, barva nebo rozložení na stránce. Záleží na každém detailu.
Na to, abych důkladně poznal tvé produkty a cílovou skupinu zákazníků. Proto každé textování webu začínám krátkou konzultací s klientem, během které zjišťuji maximum informací. Díky nim se dozvím o přednostech tvého podnikání a můžu ho návštěvníkům stránek představit v tom nejlepším světle.
Cesta ke špičkovým webovým textům vede přes analýzu konkurence. Bez té se dál nehneme. Nastuduji tvé konkurenty a určím, jak od nich tvou značku odlišit a které výhody oproti nim vyzdvihnout. Zároveň odhalím komunikační slabiny konkurentů – tyto slabiny pak proměníme ve tvou dlouhodobou výhodu.
Texty na web o karetní hře jsem přizpůsobil cílové skupině.
„Chci, aby webové texty víc promlouvaly k cílovce a lépe prodávaly,“ napsal mi na konci roku 2022 Radek Hlavsa, autor karetní hry Kouzelné otázky. A já neváhal a pustil se do práce.
Vyzdvihl jsem hlavní výhody Kouzelných otázek, sjednotil jazyk napříč webem a nastavil uvolněný tón textů, aby odpovídal produktu. Zároveň se podařilo poutavě popsat příběh tvůrců hry nebo vyladit texty v objednávkovém procesu. Díky tomu tato karetní hra zaujme i zákazníky, kteří nad ní předtím mávli rukou.
Web copywriting jednoduchých jednostránkových webů zhruba 10 hodin. U rozsáhlejších webů (například e-shop) se doba práce odvíjí od počtu textovaných stránek, jejich rozsahu a také od složitosti tématu.
Textování webu naceňuji dvěma způsoby. Buď dle hodinové sazby (1 200 Kč/hodina), nebo – nejčastěji v případě rozsáhlejších webů – jednorázovou částkou, kterou si předem domluvíme. Vždy záleží, jak konkrétně tvůj projekt vypadá a který způsob ti víc vyhovuje.
Ano, textování webu by bez SEO nemělo smysl. Provedu základní analýzu klíčových slov (pokud už nemáš svou) a navrhnu úpravy technického SEO i dalších on-page faktorů, které ti pomohou zobrazovat se v Googlu co nejvýš.
Co nejvíc informací o značce nebo projektu, pro který budeme texty chystat. V nejlepším případě si pak dáme půlhodinový videohovor, během něhož se tě doptám na otázky k detailům, které nevyplynou z úvodního zadání. Hodně také pomůže, když mi zašleš jakékoliv propagační materiály značky, abychom na ně navázali i v textech na web a sjednotili jsme tak marketingovou komunikaci.