Textování webu
Co kdybychom změnou textů na tvých stránkách dosáhli zvýšení tržeb?
Prchají ti zákazníci z webu sprintem pryč a netušíš proč? Texty je nejspíš nepřesvědčily, že by měli nakoupit právě u tebe.
Otextuji ti firemní stránky nebo e-shop tak, abys dosáhl lepších prodejů a aby návštěvníci pochopili, co a proč jim nabízíš.
Konečně se nebudeš muset za web stydět a řešit, jestli jsi na něm nenasekal pravopisné chyby.

Co na webu textuji
Vše od homepage přes produktové stránky až po patičku webu nebo sekci „O nás“. Kromě vytvoření textů ti poradím s jejich rozmístěním, aby byl web uživatelsky přívětivý. Nejde totiž jen o to, jak jsou texty napsané, o tvém úspěchu rozhodne i jejich velikost, barva nebo rozložení na stránce. Záleží na každém detailu.
Na co kladu důraz
Na seznámení se s tvými produkty/službami a cílovou skupinou zákazníků. Proto každé textování webu začínám krátkou konzultací s klientem a také posílám k vyplnění krátký dotazník. Díky tomu se dozvím maximum o přednostech tvého podnikání a můžu ho návštěvníkům stránek představit v nejlepším světle.
Jak s podklady?
Podklady mají obrovský podíl na úspěšné textaci webu. Než se pustím do práce, poprosím tě o informace k jednotlivým podstránkám, analýzu klíčových slov, wireframe (kostru) webu nebo o komunikační manuál tvé firmy. Pokud některé podklady nemáš k dispozici, vyřešíme situaci individuálně.
Koukni na ukázky webů, které jsem natextoval
Fotovoltaika na míru
Společnost BELO ENERGY dělá fotovoltaická řešení na míru. V rámci rebrandingu jsem pro ni kompletně předělal texty na stránkách.
ERP systémy
IT firma ABIS svým klientům zajišťuje podnikové informační systémy nebo řešení pro řízený sklad. Když tvořila nový web, postaral jsem se o jeho textaci.
Investování do nemovitostí
S textací webovek jsem pomáhal také Investownu, jedné z největších investičních platforem v ČR. Tady šlo o stránku věnovanou ratingu.
For3Dtisk
I malé změny dělají velké divy. S klientem For3Dtisk jsme se o tom přesvědčili při textování webu, který nabízí služby z oblasti 3D tisku.
Logistická akademie
Logistická akademie chtěla na webu srozumitelně vysvětlit, jak její kurzy fungují a pro koho jsou určené. Vydali jsme se cestou rozsáhlých úprav.
UdržSe
Paní fyzioterapeutka mě poprosila o pomoc s texty na web pro workshopy UdržSe. Učitelé a rodiče se na nich učí, jak dětem zajistit zdravý pohyb.
Intelsol
Firma Intelsol navrhuje i vyrábí reklamní a dárkové předměty. Při celkovém rebrandingu značky v roce 2022 jsem pro ni otextoval web od A do Z.
Podpisovna
Úžasný technologický projekt. Přes aplikaci Podpisovna může kdokoliv podepisovat dokumenty online. Já pro ni napsal texty na stránky.



Jak probíhá spolupráce na textování webu?
1. Úvodní schůzka/hovor a nacenění
Vše začíná úvodní online schůzkou (případně telefonátem), během které zjišťuji, jaký web potřebuješ otextovat, jak je rozsáhlý nebo požadovaný termín dokončení textů. Zároveň probereme, jestli ode mě před zahájením textace budeš chtít připravit i úvodní analýzu obsahu současného webu.
Hned poté ode mě dostaneš cenovou nabídku. Když ji odsouhlasíš, pošlu ti zálohovou fakturu na 50 % částky za texty.
2. Zaslání dotazníku a shromažďování podkladů
Ve druhém kroku ti zašlu krátký dotazník, na jehož základě zjistím vše podstatné o tvé firmě, její cílové skupině nebo o stěžejních produktech/službách. Poté tě poprosím o dodání podkladů, jako je analýza klíčových slov, wireframe webu či podklady k jednotlivým podstránkám. Že některé podklady nemáš? Nevadí, situaci vyřešíme individuálně.
3. Textace webových stránek
Jakmile od tebe získám podklady a zjistím vše potřebné, pustím se do textace. Po celou dobu samozřejmě budeme v kontaktu.
4. Revize a nasazení textů na web
Po dokončení textů ti je zašlu k revizi a komentářům (jedno kolo zapracování případných úprav je započítáno v ceně). Až finální texty nasadíš na web, pomohu ti doladit detaily a provedu závěrečnou kontrolu.

Jaké to přináší výsledky
Texty na web o karetní hře jsem přizpůsobil cílové skupině.
„Chci, aby webové texty víc promlouvaly k cílovce a lépe prodávaly,“ napsal mi na konci roku 2022 Radek Hlavsa, autor karetní hry Kouzelné otázky. A já neváhal a pustil se do práce.
Vyzdvihl jsem hlavní výhody Kouzelných otázek, sjednotil jazyk napříč webem a nastavil uvolněný tón textů, aby odpovídal produktu. Zároveň se podařilo poutavě popsat příběh tvůrců hry nebo vyladit texty v objednávkovém procesu. Díky tomu tato karetní hra zaujme i zákazníky, kteří nad ní předtím mávli rukou.
Pošli mi nezávazný dotaz

Napiš mi přes formulář níže, s čím potřebuješ pomoci. Rád se dozvím každý detail. Obratem ti zašlu návrh řešení, a když budeš chtít, tak i nacenění prací.
Odesláním formuláře se k ničemu nezavazuješ. Jde o předběžnou domluvu, která je zdarma.
Na co se k textování webu často ptáte
Web copywriting jednoduchých jednostránkových webů zhruba 10 hodin, u rozsáhlejších stránek je potřeba počítat s vyšší časovou náročností. Textace webu není jen o samotném psaní, podstatnou část práce tvoří také úvodní konzultace, studování podkladů nebo analýza konkurence.
Textování webu naceňuji jednorázovou (projektovou) částkou, kterou si předem odsouhlasíme. Při naceňování vycházím z hodinové sazby 1 100 Kč/hodina. Textace malého webu začíná na částce 8 900 Kč. Platí, že s rostoucím rozsahem stránek se zvyšuje i cena za texty.
Nejsem SEO specialista, ale s řadou záležitostí ohledně optimalizace pro vyhledávače si umím poradit. Zapracuji do textů klíčová slova nebo ti dám návrhy na úpravy technického SEO i dalších faktorů, které ovlivňují to, jak vysoko se tvůj web zobrazuje na Googlu a v dalších vyhledávačích.
Ano, v ceně textů je vždy 1 okolo úprav. To znamená, že pokud budeš chtít v textech cokoliv předělat, jednou je to zdarma. Další úpravy jsou za příplatek.
Ano, před zahájením prací ti pošlu fakturu na 50 % dohodnuté částky. Druhou polovinu vyfakturuji po dokončení textů.
Ano, pro klienty dělám i úvodní obsahovou analýzu webu, v rámci které vytvářím soupis doporučení ohledně struktury a obsahu stránek. Například ti poradím, které sekce na jednotlivé stránky zařadit, co z webu odstranit nebo co na něj naopak přidat, aby stránky lépe plnily požadované cíle.