Přeskočit na obsah

Případovka: Jak jsem psal texty na web pro For3Dtisk

„Chtěl bych napsat texty na web tak, abych se za ně před klienty nemusel stydět a aby víc prodávaly,“ řekl mi Ondra Hubáček provozující značku For3Dtisk. Nevýrazným stránkám jsme během několika dní jen díky změně textů vdechli nový život. Posuď sám, jestli se práce povedla.

Jak už vyplývá z názvu, For3Dtisk zákazníkům poskytuje výpomoc v oblasti 3D tisku a 3D modelování. Přestože ne každý ví, jak 3D tisk funguje, našli jsme cestu pro srozumitelné odkomunikování služeb.

Analýza značky

Tak jako před každým webovým copywritingem, i s Ondrou jsem nejprve zkonzultoval přednosti jeho značky a hlavní výhody oproti konkurenci – právě ty je potřeba na webu viditelně prezentovat. Z analýzy vzešla následující východiska:

  • Zákazníci For3Dtisku oceňují rychlost dodání
  • For3Dtisk dokáže obratem připravit 3D prototyp
  • For3Dtisk se zákazníky rychle komunikuje
  • Veškeré konzultace jsou zdarma
  • Zákazníci si služby For3Dtisku často pochvalují, ale jejich hodnocení není příliš vidět
  • Příběh značky začal za dveřmi garsonky
  • 3D tisk šetří finance nejen průmyslu

Na základě těchto hlavních zjištění jsem se pustil do psaní.  

Slogan zdůrazňující rychlost

První pruh na úvodní stránce – textace této části webu rozhoduje o úspěchu a neúspěchu.

Při výběru hlavního sloganu mi bylo od začátku jasné, že je potřeba vyzdvihnout silnou konkurenční výhodu: rychlost zpracování objednávky a dodání.

Protože For3Dtisk často dodává výtisky i do druhého dne, rozhodl jsem se pro co nejkonkrétnější claim: „Co kdybyste svůj 3D výtisk dostali už zítra?“ Nutí čtenáře k zamyšlení a uvědomí si, že může mít svůj 3D výrobek, i když jej shání na poslední chvíli.

Zároveň jsem do odrážek představujících For3Dtisk ve 4 bodech vložil i upřesnění „průměrné dodání do 72 hodin“. To aby bylo zřejmé, že rychlost sice ano, ale ne vždy je reálné mít 3D výtisk na stole hned druhý den.

Ukázalo se jako vhodné v odrážkách zdůraznit i krátký výčet poskytovaných služeb, informaci o tisku po sériích i kusech a také zmínku o konzultacích zdarma.

Obecný obrázek 3D tiskárny jsme po debatě s Ondrou vyměnili za reálné fotky z modelovacího programu a výroby For3Dtisku. Ať zákazník okamžitě vidí, jak produkty vypadají.

Prezentování výhody: 3D tisk šetří peníze

Mezi velké přednosti 3D tisku jako takového patří i fakt, že při použití v průmyslové výrobě šetří peníze. Což chtějí číst převážně majitelé menší i velkých firem, na které se Ondra se svou značkou zaměřuje.

Proto jsem úsporu peněz textově zdůraznil ve druhém pruhu na homepage. Výslednému efektu napomohlo ještě připomenutí dodání do 72 hodin a také to, že navrhnout prototyp lze rychle a jednoduše.

Souhrn nabízených služeb

Aspoň někde na hlavní straně by měl zákazník najít kompletní soupis poskytovaných služeb. K tomu dokonale posloužil oddíl „S čím vám pomůžeme“. Zapadly sem informace o dodatečných úpravách po tisku a připomenutí, že For3Dtisk poradí s výběrem materiálu i čímkoliv dalším.

Recenze zákazníků

Značka je stále mladá, i proto mě překvapilo, kolik už má recenzí od zákazníků, mimo jiné na Googlu.

Při analýze jsem ale narazil na zásadní problém: přestože For3Dtisk dostává jednu kladnou referenci za druhou, zapomněl se s nimi pochlubit na webu. Noví zákazníci potřebují vědět, že nakupující před nimi byli spokojení. A tak přišel čas to napravit! Vybrali jsme recenze od některých zákazníků a šikovně je zakomponovali do spodní části homepage.

Sekce O nás

Na tuto sekci se pokaždé těším jako malý kluk na zmrzlinu. Můžeš díky ní zaujmout a ve zkratce odvykládat příběh značky. Jak boží. Přesně o to jsem usiloval i v tomto případě.

Ondra mi vyprávěl svůj příběh… a pak mimo jiné prozradil: „S 3D tiskem jsem začínal ještě v malé garsonce, kde celou noc přede dveřmi běžela tiskárna.“ Hned bylo jasné, na čem postavíme story telling, absolutní pecka!

Chtěl jsem se nicméně udržet na uzdě s délkou textu, aby sděloval jen to nejdůležitější. Co říkáš na výsledek?  

Odebírání novinek e-mailem

S For3Dtiskem spolupracuji také na tvorbě obsahové strategie a blogových článků. Po otevření blogu na čtenáře vyskočí známé okénko s výzvou k odběru novinek a zadání e-mailu.

„Jak ale čtenáře motivovat k odběru novinek, aby je zároveň vyskakovací okno neodpudilo?“ ptali jsme se sami sebe. Odpověď zněla jasně: naladit textaci do vtipného tónu.

Na SEO jsem nezapomněl

Textovat web bez přihlédnutí k SEO by byl skok do propasti. Ale nic se nemá přehánět, žádné psaní jen pro roboty. Do popředí jsem dal návštěvníka webu a to, aby na něj použitá slova působila dobře a měl chuť zjistit další podrobnosti. Přesto nechyběla analýza klíčových slov a konkurence.

Pro Google všechno, no ne?

Textovými úpravami pak prošly i další části webu, ať už šlo o ceník, časté dotazy nebo poptávkový formulář.

Potřebuješ také texty na web?

Tvorbu textů pro webové stránky For3Dtisk řadím hodně vysoko jak z hlediska pohodové spolupráce, tak z pohledu zábavnosti projektu. Už teď vím o 3D tisku spoustu nového!

Chceš také vytvořit texty na web? Dej mi vědět přes kontaktní formulář, nebo napiš na e-mail info@psavaruka.cz. Vyslechnu tvé požadavky a rád zašlu nezávazné nacenění.