Proč už e-shopům nestačí psát obyčejné produktové popisy

Čtyři jednoduché věty, do nich nacpat pár klíčových slov a hotovo? Ne, takhle už se stránky k produktovým kategoriím ani jednotlivým produktům na e-shopech tvořit nedají. Určitě ne, pokud cheš jako majitel internetového obchodu dlouhodobě obstát v obrovské konkurenci.

Je to nešvar hlavně nově vznikajících e-shopů. Ve snaze ušetřit čas i peníze ke svým produktům netvoří buď žádné popisy, nebo kopírují krkolomné texty z příruček dodavatelů. Případně – když je ještě hůř – převezmou popisy z webových stránek konkurence.

Tudy cesta k úspěchu nevede.

Dokonce už nestačí ani vymakaný a podrobný popis s hromadou informací. Je toho potřeba mnohem víc.

Alza efekt aneb produktové kategorie nahrazují blog

Ukázkovým příkladem jsou stránky produktových kategorií.

Který e-shop na tebe na Googlu vyskočí jako první, když vyhledáš třeba klíčové slovo „herní notebook“? Všichni víme – Alza. 

Jasně, velikáni jako Alza nebo MALL jsou na trhu řadu let a zaměstnávají desítky markeťáků, kteří ladí každý detail. Tyto internetové obchody navíc mají vysokou autoritu domény, takže je vyhledávače upředňostňují. 

I začínající e-shopy ale mohou dělat jednu věc, ve které jedničky na trhu excelují: přistupovat ke stránce s produktovou kategorií nikoli jako k místu, kam nacpat nudný a krátký popis, ale jako k nástroji, který zákazníka dokonale seznámí se vším, co před nákupem zboží potřebuje vědět

Alza si umí s návody k produktům pěkně vyhrát. Takto například zpracovala návod „Jak vybrat kolo“. Zdroj: Alza.cz

Ideálně by stránka každé produktové kategorie zákazníkovi měla:

  • pohodlně sdělit vyčerpávající informace o produktové kategorii, včetně všech detailů
  • zaujmout ho natolik, aby další informace nehledal u konkurence
  • sdělit mu, podle kterých kritérií se rozhodnout pro koupi konkrétního produktu
  • předat bonusové rady a tipy, na které jinde nenarazí (tzn. poskytnout přidanou hodnotu)
  • zodpovědět jakékoliv nevyřčené otázky
  • zbavit ho veškerých obav z nákupu

To nevypadá jako něco, co by se dalo zvládnout popisem o čtyřech větách, co? Taky že nedá.

Ve výsledku bys měl jako majitel e-shopu usilovat o to, aby byla každá produktová kategorie něčím jako samostatným blogovým článkem, plným užitečných rad a návodů. 

Blogy ve stylu „jak vybrat produkt XXX” pak ani nebudeš potřebovat, protože veškeré informace o zboží dostaneš na stránku produktové kategorie. Což je výborné jak pro zákazníka, tak pro SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Cesta k úspěchu? Videonávody

Když píšu, že je ke stránkám s produktovými kategoriemi potřeba přistupovat jako k blogovému článku, nemám tím na mysli sepsat horu odborného textu a o zbytek se nestarat.

Zákazník potřebuje informace naservírovat jednoduše, aby obsah stránky hodinu „nepřelouskával“. K tomu výborně slouží například:

  • videonávody
  • vyšperkované fotografie a vizualizace
  • přehledné tabulky
  • přehledná struktura stránky

Kdybych měl vypíchnout jedinou věc, která e-shopu okamžitě pomůže udělat krok před většinu konkurence, budou to právě videonávody.

Není moc lepších způsobů, jak zákazníkovi předat důležité informace, upoutat jej a ještě si u něj získat důvěru, než že mu u každé produktové kategorie nabídneš videonávod (chceš-li videoprůvodce).

Zaměstnanec e-shopu v něm může názorně ukázat, jak produkt používat, představit jeho největší výhody a také důvody, proč si zboží koupit právě na tvém e-shopu.

Co je na tom nejlepší? Natočení takových videí není finančně náročné. Určitě ne v porovnání s desítkami tisíc, které malé e-shopy vyhazují za reklamní kampaně odkazující na nudné produktové stránky.

Nemusíš se s produktovými stránkami trápit sám

V Česku fungují tisíce menších i velkých e-shopů a kvalita stránek produktových kategorií i samotných produktů je jedním ze způsobů, jak se odlišit od ostatních a dát zákazníkům to, co potřebují. Bez nadsázky je to alfa a omega fungování e-shopu.

Obyčejné produktové popisy dnes už zkrátka nestačí, protože nakupujícím dostatečně neusnadňují nákupní proces.

Pokud bys svému e-shopu rád zvýšil tržby pomocí vylepšení produktových stránek, nemusíš se s tím trápit sám.

Rád pro tebe produktové kategorie i popisy produktů po textové stránce zpracuji a zároveň ti doporučím, jaký konkrétní obsah kromě textů na stránky přidat, abys sklidil úspěch. 

Stačí, když mě kontaktuješ přes formulář, nebo mi napíšeš na e-mail info@psavaruka.cz.